- DISPOZIȚII GENERALE
- Acest site este operat de Smart Click SRL, cu adresa juridică în Republica Moldova, str. Tighina 31, având codul fiscal 1013600016479, denumit în continuare „mobilamoldova.md”.
- La înregistrarea comenzii în magazinul online, Clientul aceptă Termenii și condițile de vânzare a produselor (în continuare Termeni și condiții) prezentate mai jos.
- Acești Termeni si Condiții, precum și informația despre produsele afișate pe site sunt oferte publice, în conformitate cu articolul 1029 Cod civil al Republicii Moldova și a Legii nr. 284 privind Comerțul Electronic. Clientul, dupa ce a luat cunoștință cu textul condițiilor de vânzare, le acceptă prin bifarea alineatului „Am luat cunoștință cu termenii si condițiile de vânzare pe site-ului mobilamoldova.md”.
- Relațiile dintre client și vânzător sunt stabilite în baza Legii cu privire la protecția consumatorilor nr. 105 din 13.03.2003, Codului civil al Republicii Moldova și a altor acte normative aplicabile.
- Vânzătorul își rezervă dreptul de a modifica Termenii și Condițiile date, iar Clientul este obligat să monitorizeze modificările în mod regulat.
- Clientul acceptă Termenii și Condițiile, apăsând butonul „Confirmare comenzii”, în ultima etapă de înregisrare a comenzii de pe site sau în cazul comenzilor colectate telefonic prin confimarea comenzii.
- DEFINIȚII
- Site – reprezintă domeniul mobilamoldova.md precum și subdomeniile acestuia.
- Utilizator – orice persoană care vizitează site-ul mobilamoldova.md.
- Client – persoană fizică / persoană juridică care efectuează o Comandă pe mobilamoldova.md.
- Vânzător – Smart Click SRL, având următoarele date de identificare: IDNO 101360009791 înregisrtată la Camera Înregistrări de Stat, cu capitalul social în valoare de 5 400 MDL și cu sediul în Mun. Chișinău, str. Tighina 31, MD – 2001, Republica Moldova.
- Produse și Servicii – orice produs sau serviciu menționat în Comanda, care urmează a fi furnizate de către Vânzător, Clientului.
- Comanda – un document electronic ce intervine ca formă de comunicare între Vânzător și Client prin care Clientul își exprimă intenția de a achiziționa anumite Produse și Servicii și să facă plata acestora.
- Contract – o Comandă confirmată de către Vânzător, prin care Vânzătorul este de acord sa vândă și să livreze Produsele și Serviciile iar Clientul este de acord să achiziționeze, sa primească și să faca plata acestor Produse și Servicii.
- Curier – orice persoana de drept public sau privat care prestează servicii de curierat rapid.
- DREPTURILE DE PROPRIETATE INTELECTUALĂ
- Conținutul site-ului mobilamoldova.md: imagini, elemente de grafică web, software, drepturi de proiectare, drepturi de model, patente, mărci înregistrate, este integral proprietatea Smart Click SRL și a furnizorilor săi și este apărat de Legea privind drepturile de autor și drepturile conexe și de legile privind proprietatea intelectuală și industrială.
- Folosirea fără acordul Smart Click SRL a oricăror elemente enumerate mai sus se pedepsește conform legislației în vigoare.
- md și logo-ul mobilamoldova.md sunt mărci înregistrate ale Smart Click SRL.
- Utilizarea pe mobilamoldova.md a oricărui nume de marcă înregistrată nu constituie reclamă pentru compania respectivă.
- md nu își asumă responsabilitatea și nu poate fi învinuit pentru pagubele apărute prin folosirea conținutului site-ului.
- EXONERAREA DE RĂSPUNDERE
- Smart Click SRL nu garantează că site-ul, serverele pe care este găzduit, sau e-mailurile timise de la mobilamoldova.md sunt fără viruși sau alte componente informatice cu caracter potențial dăunător, că nu conține erori, omisiuni, defecțiuni, întârzieri sau întreruperi în operare sau transmitere, căderi de linie sau orice alți factori similari.
- Utilizatorul folosește site-ul pe propriul risc, mobilamoldova.md fiind liber de orice răspundere pentru eventualele daune directe sau indirecte cauzate de utilizarea sau accesarea/vizitarea site-ului sau ca urmare a utilizării informației de pe site.
- Smart Click SRL nu este răspunzătoare de erorile sau omisiunile care pot interveni în redactarea sau prezentarea materialelor de pe site.
- Smart Click SRL nu își asumă responsabilitatea pentru descrierile produselor prezentate pe site-ul mobilamoldova.md, acestea fiind puse la dispoziția Smart Click SRL de către furnizori.
- Informațiile incluse pe mobilamoldova.md au caracter informativ și sunt puse la dispoziție cu bună credință, din surse pe care Vânzătorul le consideră de încredere.
- În cazul în care vreunul dintre articolele publicate sau orice alta informație intră sub incidența Legii privind dreptul de autor și drepturile conexe, Utilizatorul este rugat să aducă acest fapt la cunoștința Vânzătorului la adresa jurist@smart.md , pentru a putea fi luate măsurele legale necesare.
- md își rezervă dreptul de a anula Comenzile pentru Produsele și Serviciile care sunt afișate pe site ca urmare a unor erori tehnice, sau care, din cauza unor erori tehnice prezintă prețuri evident eronate/derizorii pentru produse.
- Orice link-uri către alte site-uri sunt oferite numai în scopul unei accesibilități sporite a informațiilor, iar mobilamoldova.md nu își asumă nici o responsabilitate sau răspundere pentru conținutul acestor site-uri, pentru produsele sau serviciile promovate sau comercializate pe aceste site-uri.
- PRELUCRAREA DATELOR CU CARACTER PERSONAL
- Categoriile de date personale prelucrate sunt: numele și prenumele, sexul, data și locul nașterii, datele din actele de stare civilă, telefon, adresa (domiciliul/reședința), e-mail.
- Atunci când un Utilizator își creează un cont pe mobilamoldova.md, va primi comunicări comerciale din partea mobilamoldova.md doar în măsura în care și-a dat consimțământul expres, selectând opțiunea corespunzătoare.
- Conform prevederilor privind protecția datelor cu caracter personal nr. 133 din 08.07.2011, mobilamoldova.md garantează o protecție maximă a datelor personale a Clienților împotriva distrugerii, modificării, blocării, copierii, răspândirii, precum și asupra altor acțiuni ilicite de natură să aducă atingere drepturilor acestora.
- Scopul colectării datelor cu caracter personal este: gestiunea economico – financiară, marketing, publicitate, statistică, servicii de comunicații electronice, informarea Clienților privind situația contului lor de pe mobilamoldova.md, informarea Clienților privind evoluția și starea Comenzilor.
- Completarea de către Utilizator a formularelor pe site echivalează cu acceptarea necondiționată ca ulterior aceste date sa fie incluse în baza de date a mobilamoldova.md și cu utilizarea și prelucrarea de către mobilamoldova.md, afiliații și colaboratorii acestora pentru desfășurarea activităților enumerate mai sus, inclusiv, dar nelimitându-se la furnizorii de servicii marketing, curierat, servicii de plată/bancare.
- Clientul beneficiază de drepturile prevăzute de Legea privind protecția datelor cu caracter personal nr. 133 din 08.07.2011, respectiv, dreptul de informare, dreptul de acces la date, dreptul de intervenție, dreptul de opoziție, dreptul de a nu fi supus unei decizii individuale, dreptul de a se adreza în justiție în caz de încălcare a drepturilor sale. Clienții au dreptul de a solicita ștergerea totală sau parțială a datelor cu caracter personal.
- Clientul poate solicita oricare dintre drepturile enumerate mai sus în baza unei cererii scrise, semnate și datate, înaintate către sediul Smart Click SRL.
- Refuzul furnizării acestor date determină imposibilitatea onorării Comenzilor.
- În cazul în care Clientul își modifică prin utilizarea formularelor de pe site datele personale livrate deja către mobilamoldova.md și există Comenzi în derulare, Comenzile își păstrează datele de la momentul plasării Comenzii.
- md nu solicită Utilizatorilor săi prin nici un mijloc de comunicare (telefon/e-mail etc.) informații confidențiale, date despre contrui bancare, parole personale, etc. În cazul în care Utilizatorul le divulgă unor terți, acestea poartă întreaga respnsabilitate pentru acțiunile sale. Astfel, în cazuri de divulgare de astfel de date, Utilizatorul nu poate ține răspunzător pe mobilamoldova.md pentru nici un fel de prejudiciu.
- md este operator de date cu caracter personal înregistrat la Centru Național pentru Protecția Datelor cu Caracter Personal al Republicii Moldova cu Nr. 0001919.
- INREGISTRARE PE SITE
- Pentru crearea unui cont pe site-ul mobilamoldova.md, Utilizatorul este obligat să folosească o adresă de e-mail validă. mobilamoldova.md poate refuza cererea de înregistrare în situația în care constată că a utilizat informații neconforme cu realitatea sau folosește serviciile într-un mod neconform cu uzanțele normale.
- COMANDA
- Comanda clientului poate fi preluată în următoarele moduri: prin telefon sau înregistrată de către Client pe site.
- La înregistrarea Comenzii, Clientul trebuie să specifice următoarele informații: numele și prenumele Clientului sau a destinatarului comenzii, adresa de livrare a comenzii, telefonul de contact, e-mailul, Produsul și/sau Serviciul dorit.
- După înregistrarea comenzii, Clientului i se oferă informația privind data preconizată de transmitere a comenzii de către Serviciul de livrare. Data specificată depinde de disponibilitatea produselor comandate în depozitul Vânzătorului și timpul necesar pentru prelucrarea comenzii.
- Contractul se consideră încheiat între Client și mobilamoldova.md în momentul primirii de către Client de la mobilamoldova.md, telefonic și/sau poștă electronică și/sau SMS a notificării de expediere a Comenzii sau in cazul in care clientul a achitat avans pentru un anumit produs.
- md poate refuza o Comandă în urma unei notificări prealabile adresate Clientului, fără a exista obligații între părți și fără ca o parte să pretindă daune, pentru următoarele situații:
- eșuare / invalidare tranzacție online;
- eroare tehnică în procesarea comenzii;
- neacceptare de către banca emitentă a cardului Clientului / a tranzacției;
- date incomplete sau incorecte ale Clientului;
- activitatea clientului poate produce daune site-ului mobilamoldova.md/partenerilor;
- livrări consecutiv eșuate;
- în cazul în care clientul acționează cu rea credință;
- în cazul în care Clientul nu garantează ca modul de plată este valid și ca nu este obținut printr-o metodă frauduloasă sau există suspiciuni cu privire la modalitățile de plată.
- Toate materialele informative pe site, au caracter consultativ și nu pot transmite în totalitate informația exactă despre proprietățile și caracterisicile mărfurilor, inclusiv culoarea, mărimea și forma. În cazul în care Clientul are întrebări privind proprietățile și caracteriticile Produselor și/sau Serviciilor, înainte de a înregistra comanda, el trebuie să înregistreze serviciul de informții la numărul de telefon 069181718.
- Promoțiile/ofertele/produsele/serviciile prezente pe site sunt valabile în limita stocului disponibil și numai în perioada indicată pe site, în condițiile afișate pe site.
- În cazul în care Produsele și/sau Serviciile comandate de către Client nu pot fi livrate de către mobilamoldova.md, ne obligăm să informăm Clientul asupra acestui fapt și să returnăm în contul Clientului contravaloarea Produselor și/sau Serviciului, în termen maxim de 14 zile de la data la care mobilamoldova.md a luat cunoștință de acest fapt sau de la data la care Clientul și-a exprimat în mod expres intenția de rezoluțiune a Contractului.
- PREȚUL
- Prețul de vânzare al produselor este cel afișat pe site si include TVA. Prețul de vânzare poate fi modificat de către mobilamoldova.md, în orice moment fără o notificare prealabilă. De asemenea, în funcție de volumul comenzii, de prețul acesteia, de produsul comandat ori de gradul de fidelitate a clientului, prețul final al produselor poate fi negociat, independent de valoarea afișată pe site. mobilamoldova.md iși rezervă dreptul exclusiv de a refuza unilateral o negociere în masura în care aceasta ar fi în detrimentul activitații economice a societații ori există riscul ca o astfel de negociere sa creeze dezavantaje viitoare societații, indiferent de natura lor. În urma negocierii, prețul rezultat nu poate fi superior celui afișat pe site, cu exceptia unor cazuri justificate precum comandarea anumitor produse ori anumitor cantități de produse, cu un anumit termen de livrare solicitat de către client dar care ar genera pentru furnizor un efort suplimentar față de cel normal, generat de o comandă uzuala.
- În momentul confirmării comenzii, mobilamoldova.md va emite o factură pentru produsele ce urmează a fi livrate, Utilizatorul fiind obligat să furnizeze toate informațiile necesare emiterii facturii în conformitate cu legislația in vigoare, asumandu-și întreaga responsabilitate pentru exactitatea și corectitudinea acestora.
- MODALITĂȚI DE PLATĂ
- Plata în numerar – in lei, integral, la livrare. În cazul livrării produsului printr-o firmă de curierat, plata acestuia se va face curierului delegat, respectiv firmei de curierat, pe baza de chitanță ca și act doveditor al plății. Efectuarea plății de către client reprezintă acceptul privind conformitatea produsului/produselor livrate.
- Plata cu cardul bancar – procesare securizata prin intermediul PAYNET, comision 0%, direct pe site.
- Plata prin acesarea unui credit – pentru această modalitate de plată este necesar să completați personal cererea online sau în Showroom-ul Smart, obțineți răspunsul în 15-30 min, totodată, aveți nevoie să prezentați buletinul de identitate și o copie a acestuia. Noi colaborăm cu următoarele companii de creditare: Easy Credit, IuteCredit, Microinvest, Virtula.
- Plata prin transfer bancar – această modalitate se efectuează doar de către persoanele juridice. Pentru a realiza transferul, solicitați rechizitele bancare de la un consultant în cumpărături deștepte.
- Pentru produsele care nu se află în stoc și constituie o comandă specială, achitarea se va efectua în moneda națională a Republicii Moldova, în avans 100%, urmând a fi efectuată până la orele 19:00 a zilei în care a fost făcută oferta. Achitarea ulterioară nu garantează valabilitatea ofertei.
- Produsele/serviciile comandate potrivit pct. 9.5. din prezenta politică urmează a fi puse la dispoziția Clientului în termen maxim de 30 de zile din momentul achitării produselor/serviciilor.
- În caz de revocare a contractului de către consumator în condițiile prevăzute de lege, Vânzătorul/Prestatorul va reține 50% din valoarea avansului achitat.
- În cazul în care Vânzătorul nu va pune la dispoziție produsele în teremnul specificat în pct. 9.6. din prezenta politică, clientul va benefica de o reducere de 5% din valoarea produsului comandat.
- LIVRAREA
- Livrarea produsului comandat (precum și a documentelor însoțitoare) se va face la adresă indicată de Client, in termen de maxim 30 zile de la momentul confirmării comenzii.
- După lansarea comenzii de către client, aceasta va fi confirmată telefonic de mobilamoldova.md, clientului comunicându-i-se data și ora la care poate primi livrarea produselor, având în vedere că există posibilitatea ca la trimiterea comenzii aceasta fie să nu se regasească, fie să se regasească doar parțial pe stoc în magazin.
- Livrarea se face pe întreg teritoriul Republicii Moldova, cu exceptia regiunii din stanga Nistrului.
- În cazul în care nu pot fi respectate termenele de livrare, mobilamoldova.md va anunța Clientul cu privire la termenul estimat al livrării.
- În cazul în care Clientul nu furnizează informații corecte cu privire la facturare sau livrare, mobilamoldova.md va putea refuza livrarea, fără ca acest lucru să se considere o încălcare a Contractului, sau va putea stabili un nou termen de livrare, după lichidarea neajunsurilor. mobilamoldova.md iși rezervă dreptul de a refuza o noua livrare în masura în care comunicarea inexactă ori eronată a datelor sus menționate s-a realizat cu intenție și fară justificare.
- md nu iși asumă raspunderea pentru întarzierile cauzate de firma de curierat, responsabilitatea revenind integral acesteia, subscrisa garantând exclusiv indeplinirea obligațiilor care țin de propria persoană și de propriii angajați.
- În masura în care clientul nu este găsit de către firma de curierat la adresa specificată în comandă, ori adresa specificată în comandă nu este completă, de natura a face imposibilă livrarea comenzii, precum și în cazul in care livrarea ar trebui sa se realizeze intr-o locație improprie, de natura a pune in pericol integritatea curierului, fapt care face imposibila livrarea, clientul este răspunzator în integralitate pentru contravalorea transportului.
- In masura in care clientul revine și resolicita comanda, toate costurile legate de noul transport sunt în sarcina sa.
- În masura în care clientul, ulterior lansării comenzii, anuntă, în orice mod, mobilamoldova.md despre intenția sa de a nu mai prelua produsul comandat, ori refuza preluarea produsului livrat prin curierat, prețul nefiind achitat, clientul este raspunzator integral de întregul cost al transportului ori de eventuale cheltuieli suportate de mobilamoldova.md ca urmare a lansării comenzii asupra căreia s-a renunțat nejustificat.
- În masura în care clientul achită contravaloarea produselor însa pâna la momentul livrarii lor se razgândește, nejustificat, anulând comanda ori refuzând preluarea bunurilor, mobilamoldova.md va restitui prețul achitat, urmand ca din acesta să se scadă eventualul cost al transportului – dacă acesta a fost efectuat – precum si orice altă sumă reprezentand eventuale cheltuieli suportate de mobilamoldova.md ca urmare a lansarii comenzii asupra careia s-a renunțat în mod nejustificat, suplimentar vor fi aplicate și prevederile din pct. 9.7. din prezenta politică.
- Livrarile vor fi efectuate de luni până vineri în intervalul orelor 10.00 – 18.00 și sâmbăta în intervalul orelor 10.00 – 15.00. Dacă curierul nu a reușit să facă livrarea pâna la ora menționată mai sus, atunci cu acordul clientului, livrarea va fi efectuată în ziua următoare.
- GARANȚIE
- Pentru produsele achiziționate din magazinul online mobilamoldova.md se asigură garanție în conformitate cu Certificatul de garanție aferent fiecărui produs. Persoana juridica ce asigură garanția este cea menționată pe Certificatul de garanție al produsului.
- Pentru a beneficia de garanție, Clientul are următoarele obligații:
- produsul să fi fost cumpărat de la mobilamoldova.md și folosit numai în scopul pentru care a fost conceput;
- să respecte instrucțiunile de folosire și să utilizeze produsul conform instrucțiunilor impuse de producător;
- să pastreze certificatul de garanție și documentul fiscal cu care a cumparat produsul;
- să pastreze ambalajul original și toate accesoriile care au venit în acesta, și să le livreze împreună cu produsul în garanție.
- Locul prezentării pentru a putea beneficia de garanție este cel specificat pe Certificatul de garanție. În afara cazului în care este specificat altfel, costul transportului este suportat de Client. Cauze de pierdere a garanției:
- avarii sau deteriorări mecanice; expunere excesivă la radiații solare; lipsa sau modificarea seriei aparatului; modificări ale produsului;
- defectarea produsa ca urmare a nerespectării instrucțiunilor de utilizare, transport, manipulare și instalare prevăzute, în manualul de utilizare;
- deteriorarea mecanică provocată prin lovirea aparatului sau deterioarea marcajului cu modelul și seria aparatului;
- inundarea, incendierea, expunerea la soare, descărcari electrice, modificări sau instalări necorespunzătoare, intervenții neautorizate;
- distrugerea circuitelor interne din cauza șocurilor.
- md nu oferă garanții Clientilor:
- în cazul în care produsul achiziționat nu este potrivit cerințelor sau așteptărilor Clienților;
- după expirarea perioadei pentru care Vânzatorul oferă garanție produsului;
- în cazul în care înlocuirea produselor sau a componentelor neconforme este imposibil de asigurat, inclusiv ca urmare a lipsei utilajelor sau a tehnologiei aferente.
- Toate celelalte prevederi cuprinse în legislația în vigoare, referitoare la garantarea produselor vândute, sunt valabile. Drepturile Clienților sunt cele prevazute în legislația în domeniu. Garanția nu se extinde asupra eventualelor daune cauzate de folosirea produsului.
- POLITICA DE RETUR. DREPTUL DE REVOCARE
- „Smart Click” SRL asigură dreptul Consumatorului la înlocuirea, restituirea contravalorii produselor, revocarea contractelor în conformitate cu politica internă și prevederile legale în vigoare.
- Returnarea produselor de calitate corespunzătoare
- În termen de 14 zile din momentul procurării produsului în unitățile de comerț ale Vânzătorului, în afara de ziua de cumpărare, Consumatorul are dreptul de a înlocui (schimba) produsul de calitate corespunzatoare cu un alt produs similar, numai în cazul dacă acest produs nu-i convine Consumatorului după forma, dimensiuni, stil, culoare sau dotare tehnică. Consumatorul nu poate înlocui (schimba) produsele nealimentare de calitate corespunzătoare ce nu pot fi înlocuite cu un produs similar prevăzute în Anexa nr. 1 din Legea privind protecția consumatorilor nr. 105 din 13.03.2003 (Anexa nr. 1 a se vedea la finanul Capitolului 12). (propun sa lăsăm așa)
- Dacă la momentul adresarii Clientului, produsul similar nu este in stoc, Clientul are dreptul de a rezoluționa contractul si de a solicita returnarea sumei achite.
- Vânzatorul trebuie sa ramburseze suma de bani achitată pentru produsul returnat în termen de 14 zile din data returnării marfii.
- Consumatorul urmează să informeze mobilamoldova.md intenția sa de înlocuire sau restituire a contravalorii produslui de calitate corespunzătoare printr-o notificare în formă scrisă depusă în oricare din magazinele Vânzătorului, prin e-mail la info@smart.md sau puteți apela la Serviciul Suport Clienți: 060300905, în termen de 14 zile din momentul transmiterii produsului.
- În orice situație de returnare a produselor reglementate de prezentul capitol, acestea trebuie să fie în aceeași stare în care au fost transmise Consmuatorului, în ambalaj original, cu etichetele intacte și cu toate documentele care l-au însoțit (bon de plată, factură, certificate de garanție etc.);
- În cazul în care la procurare Consumatorului i-a fost oferit un produs cadou, Consumatorul este obligat să returneze și produsul cadou în starea lui originală, nedeteriorată și nedesigilată.
- Returnarea produsului de calitate necorespunzatoare
- În cazul produselor de calitate necorespunzătoare ce sunt imputabile Vânzătorului în decursul perioadei de garanție, termenului de valabilitate, sau daca acest termen nu este specificat, intr-o perioada de timp rezonabilă, care nu depășește un an, Consumatorul poate solicita în primul rând repararea sau înlocuirea produslui, gratuit în fiecare caz.
- Consumatorul poate solicita o reducere corespunzătoare a preţului sau restituirea contravalorii produsului prin rezoluţiunea contractului doar în următoarele cazuri:
a) dacă nu beneficiază de dreptul de reparaţie sau de înlocuire a produsului;
b) dacă Vînzătorul nu a efectuat măsura reparatorie într-o perioadă de 14 zile calendaristice sau în termenul convenit cu Consumatorul;
c) dacă Vînzătorul, nu a efectuat măsura reparatorie fără a provoca, a provocat un inconvenient semnificativ pentru Consumator;
d) la apariţia unei neconformităţi la produs după efectuarea deja a unei măsuri reparatorii, dacă consumatorul a refuzat repararea sau înlocuirea produsului;
e) la depistarea neconformităţii produsului în termen de 6 luni de la livrarea produsului, dacă Consumatorul a refuzat repararea sau înlocuirea produsului.
- Suma reducerii prețului la produsele neconforme se stabilește cu acordul ambelor părţi (Vînzător și Consumator).
- Consumatorul nu are dreptul să solicite restituirea contravalorii produsului prin rezoluţiunea contractului dacă neconformitatea este minoră. Se consideră minoră neconformitatea care nu exercită o influenţă substanţială asupra utilizării produsului.
- Informația detaliată despre pretențiile referitoare la calitatea și returnarea produselor (neconforme) urmează a fi comunicată Vânzătorului printr-o notificare în formă scrisă depusă în oricare din magazinele Vânzătorului, prin e-mail la info@smart.md, sau prin apel la Serviciul, Suport Clienți: 060300905.
- Suma de bani achitată se returnează Consumatorului în același mod, în care a fost efectuată plata pentru produs.
- Dreptul de revocare a contractului
- Prin comandarea și achitarea produsului de pe site, Consumatorul încheie de fapt un contract la distanță cu magazinul online „Smart Click” SRL.
- Consumatorul are dreptul să se retragă, respectiv să returneze un Bun sau să renunțe la un Serviciu, în termen de 14 zile calendaristice, fără invocarea niciunui motiv și fără a suporta alte costuri decât cele de livrare. Astfel, potrivit art. 1053, art. 1062 Cod civil al Republicii Moldova precum și dispozițiile Legii nr. 105 din 13.03.2003 privind protecția consumatorului, Consumatorul beneficiază de dreptul de a revoca contractul în termen de 14 zile începând de la ziua în care a intrat în posesie fizică a produsului. Notificarea de revocare se consideră efectuată în termen dacă a fost expediată înainte de expirarea teremnului de revocare. (Aici avem lista expres care specifica ca un produs realizat la comanda clintului (cu specificațiile clientului) nu poate fi revocat, alt cv nu cred ca trebuie de adaugat
- Dreptul de revocare se exercită prin notificarea Vânzătorului. Simpla restituire a bunului sau refuzul de a primi livrarea ori neridicarea bunului de la oficiul poștal/curier, fără o declarație neechivocă în acest sens, nu se consider exercitarea valabila a dreptului de revocare.
- Notificarea de revocare se consider efectuată în termen dacă a fost expediată înainte de expirarea termenului de revocare. Sarcina probei privind exercitarea dreptului de revocare în confomitate cu dispozițiile relatate mai sus, revin Consumatorului.
- În scopul notificării Vânzătorului despre exercitarea dreptului de revocare, Consumatorul are posibilitatea:
a) de a folosi formular standard sau,
b) de a face orice altă notificare neechivocă care să-și exprime decizia de revocare a contractului.
- Consumatorul trebuie să trimită înapoi bunurile sau să le predea Vânzătorului ori unei persoane autorizate de Vânzător să recepționeze bunurile, fără întârzieri nejustificate și în decurs de cel mult 14 zile de la data la care acesta i-a comunicat Vânzătorului decizia sa de revocare a contractului. Termenul se consideră respectat dacă bunurile sunt trimise înapoi de Consummator înainte de expirarea termenului respective de 14 zile.
- Consumatorul se obligă să returneze doar acele produse care sunt în aceeași stare în care au fost livrate (în ambalaj original cu toate accesoriile, cu etichetele intacte și documentele care l-au însoțit). Nu se acceptă pentru returnare produsela care prezintă modificări fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, șocuri, urme de folosire excesivă și/sau intervenții neautorizate etc.
- Nu pot fi returnate niciunul din produsele procurate de la Vânzător daca au fost dezinstalate sistemele de operare sau alte programe cu care au fost livrate.
- Înainte sa returnați unul din produsele procurate de la Vânzător asigurați-vă ca nu este protejat de parole setate de către Dvs. și că ați sters eventualele conturi pe care le-ați definit, astfel încat să putem readuce produsul la starea inițiala din punct de vedere software.
- Produsele ce trebuiesc înregistrate pe site-ul producatorului inainte de utilizare se pot returna doar sigilate, in caz contrar returul se va accepta prin diminuarea contravalorii produsului prin valoarea servicilor de readucere la conformitate.
- Nu se accepta returul produselor care prezintă defecte cauzate de utilizarea acestuia cu produse /accesorii /software și /sau servicii care nu sunt compatibile cu produsul cumparat; produse cu defecte cauzate de scurtcicuitarea acumulatorului, de faptul că sigiliile de protecție a acumulatorului sau celulele acestuia sunt deteriorate sau prezintă semne de intervenție neautorizată.
- Nu se accepta retur produse pentru care deschiderea, modificarea sau repararea produsului a fost efectuata de catre o altă entitate decat centrele autorizate de service sau dacă numarul de serie al produsului, codul de dată al accesoriului sau numarul IMEI au fost îndepartate, șterse sau au devenit greu vizibile sau au fost modificate în vreun fel.
- Nu se accepta retur produse care au suferit expunerea la umezeală, la condiții extreme din punct de vedere termic sau la alți factori de mediu, la coroziune, oxidare, daca a intrat in contact cu lichide, alimente sau produse chimice. Activarea senzorului de umezeala sau urmele de oxizi pot duce la scoaterea produsului din garanție, atât convențional cât și de conformitate.
- În cazul în care Consumatorul solicită revocarea contractului în cadrul termenului legal de revocare a contractului, trebuie să returneze și eventualele cadouri care au însoțit produsul respectiv.
- În cazul în care Consumatorul a achitat Comanda dar solicită revocarea contractului, Vânzătorul va rambursa suma în maxim 14 (paisprezece) zile de la data informării Vânzătorului de către Consumator asupra deciziei sale de revocare a contractului. Suma va fi returnată după cum urmează:
- pentru Comenzile achitate cu card bancar – prin restituirea în cont din care a fost efectuată plata sau prin generarea unui voucher cu valoarea produslui returnat;
- pentru Comenzile achitate ramburs/cu numerar în showroom – prin restituire numerar în showroom, prin restituirea contravalorii produsului în contul bancar transmis de Consumator sau prin generarea unui voucher cu valoarea produsului returnat;
- pentru Comenzile achitate prin credit de consum – potrivit metodelor prevăzute de organizațiile de credit nebancar;
- Vânzătorul va putea amâna rambursarea sumei până la primirea Bunurilor vândute sau până la primirea unei dovezi conform căreia acestea au fost expediate, în cazul în care nu s-a oferit să recupereze el însuși Bunurile (se va lua data cea mai recentă).
- În caz de revocare a contractului de către Consumator în condițiile prevăzute de prezenta secțiune, Vânzătorul va putea reține 50 % din valoarea avansului achitat.
- Dacă bunul este returnat într-o stare în care nu mai poate fi vândut ca și nou (ambalajele deschise, accesoriile lipsă, Bunul este deteriorat), ne rezervăm dreptul de a solicita o taxă pentru reducerea Bunului în stadiul inițial, după caz, sau pentru a acoperi diferența de preț rezultată din vânzarea produsului ca resigilat sau, la solicitarea Consumatorului, vom reexpedia Bunul, cheltuielile de livrare fiind suportate de către Consumator.
- Pentru alte informații legate de revocarea contractelor aveți posibilitatea depuneii unei solicitări în scris în magazinele mobilamoldova.md, pe adresa de e-mail info@smart.md, sau puteți apela la serviciul suport clienți: 060300905
- Diminuarea valorii bunurilor returnate
- Deoarece, în cazul vânzărilor la distanță Consumatorul nu are posibilitatea de a verifica Bunurile înainte de încheierea contractului, acesta are dreptul de a se retrage din contract. Din același motiv, Consumatorului i se permite să testeze și să verifice Bunurile pe care le-a cumpărat în măsura în care este necesar pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de funcționare a Bunurilor.
- Pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de funcționare a Bunurilor, Consumatorul trebuie să le manipuleze și să le inspecteze în același mod în care i s-ar permite să o facă într-un magazin fizic real. De exemplu: Consumatorul trebuie doar să probeze un articol de îmbrăcăminte, nu să îl poarte la diverse ocazii.
- Consumatorul este responsabil doar pentru diminuarea valorii Bunurilor care rezultă din manipulări altele decât cele necesare pentru determinarea naturii, calităților și funcționării Bunurilor.
- În cazul în care Consumatorul își exercită dreptul de revocare după ce a utilizat Bunurile într-o măsură care depășește limita necesară stabilirii naturii, caracteristicilor și modului de funcționare a acestora, Consumatorul este responsabil pentru eventuala diminuare a valorii Bunurilor.
- Accesoriile (manuale de utilizare, CD-uri, cabluri etc.) aflate în cutia Bunului precum și ambalajul original al acestuia fac parte integrantă din Bun. Ca urmare, Consumatorul are obligația atunci când iși exercită dreptul de retragere din contract să îl returneze în ambalajul original nedeteriorat, protejat prin înfoliere cu folie pentru ambalat din plastic stretch sau ambalat în cutie din carton (fără etichete lipite pe acesta, fără tăieturi, rupturi etc.) și împreună cu toate accesoriile acestuia.
- Bunurile returnate ce prezinta urme de uzură (pete, zgârieturi, îndoituri, fisuri, lovituri etc.) se acceptă retur numai dupa aducerea lor la conformitate, implicand costurile de igienizare, cosmetizare, reparare, înlocuire a eventualelor piese deteriorate și aducere la o formă comercială în vederea vânzării ca produs Recondiționat / Resigilat. Valorea finală se stabilește în funcție de valoarea pieselor ce trebuie înlocuite și a manoperei de recondiționare sau ca diferența dintre valoarea inițială a produsului nou și valoarea de revânzare a produsului folosit.
- Orice diminuare a valorii Bunurilor rezultata din manipularea acestora altele decât cele necesare pentru determinarea naturii, calităților și funcționării Bunurilor este in responsabilitatea Consumatorului. Pentru claritate, din pretul total al Bunului returnat, Vânzatorul va reține o suma de bani ce reprezinta diminuarea valorii Bunului in proportie de 5%-50% din valoarea inițiala a Bunului, dupa caz. Contravaloarea taxei de diminuare va fi comunicată Consumatorului la recepționarea Bunurilor returnate.
- Bunuri/servicii pentru care nu se asigură dreptul de revocare.
- Sunt exceptate de la dreptul de revocare următoarele tipuri de contracte:
- a) contractele de prestări servicii, după executarea completă a serviciilor, dacă executarea a început cu acordul prealabil expres al Consumatorului și după ce acesta a confirmat că a luat cunoștință de faptul că își va pierde dreptul la revocare odată cu executarea completă a contractului de către Vînzător;
- b) contractele de furnizare de produse sau servicii al căror cost depinde de fluctuațiile de pe piețele financiare, pe care Vînzătorul nu le poate controla și care pot avea loc pe parcursul perioadei de revocare;
- c) contractele de furnizare de produse confecționate după specificațiile prezentate de Consumator sau personalizate în mod clar;
- d) contractele de furnizare de produse care sînt susceptibile a se deteriora sau a expira rapid;
- e) contractele de furnizare de produse sigilate, care nu pot fi returnate din motive de protecție a sănătății sau din motive de igienă și care au fost desigilate de Consumator;
- f) contractele de furnizare de produse care sînt, după livrare, potrivit naturii acestora, inseparabil amestecate cu alte elemente;
- g) contractele de furnizare de băuturi alcoolice al căror preţ a fost convenit în momentul încheierii contractului de vînzare-cumpărare, a căror livrare nu poate fi efectuată înainte de 30 de zile calendaristice şi a căror valoare reală depinde de fluctuaţiile de pe piaţă pe care Vînzătorul nu le poate controla;
- h) contractele în cazul cărora Consumatorul i-a solicitat în mod expres Vînzătorului să se deplaseze la domiciliul său pentru a efectua lucrări urgente de reparație sau de întreținere. Dacă, cu ocazia unei astfel de vizite, Vînzătorul prestează alte servicii, în afara celor solicitate în mod expres de Consumator, sau furnizează alte produse decît piesele de schimb indispensabile pentru executarea lucrărilor de întreținere sau de reparație, dreptul de revocare se aplică respectivelor servicii sau produse suplimentare;
- i) contractele de furnizare de înregistrări audio sau video sigilate sau de programe informatice sigilate care au fost desigilate după livrare;
- j) contractele de furnizare de ziare, reviste și alte publicații periodice, cu excepția contractelor de abonament pentru furnizarea de astfel de publicații;
- k) contractele încheiate în cadrul unei licitații deschise;
- l) contractele de prestare de servicii de cazare, pentru alte scopuri decît cel rezidențial, servicii de transport de mărfuri, inclusiv închirierea unităţilor de transport în scop de transport de mărfuri la o anumită zi, servicii de închiriere de autovehicule pentru transportul de pasageri, care includ cel mult 8 locuri în afară de cel al şoferului, servicii de catering sau în legătură cu agrementul, în cazul în care contractul prevede o dată sau o perioadă de executare specifică;
- m) contractele de furnizare de conținut digital care nu este livrat pe un suport material, dacă prestarea a început cu acordul expres prealabil al Consumatorului și cu confirmarea acestuia că, în momentul în care îşi dă acordul, el își va pierde dreptul de revocare.
- n) contractele cu produsele nealimentare de calitate corespunzătoare ce nu pot fi înlocuite cu un produs similar prevăzute în Anexa nr. 1 din Legea privind protecția consumatorilor nr. 105 din 13.03.2003.
LISTA
produselor nealimentare de calitate corespunzătoare
ce nu pot fi înlocuite cu un produs similar
- Articole de bijuterie (articole din metale preţioase, cu pietre scumpe, din metale preţioase şi montate cu pietre semipreţioase şi sintetice, pietre preţioase şlefuite).
2. Confecţii şi articole din tricot (articole de lenjerie de corp, lenjerie de pat, articole de ciorăpărie).
3. Articole de igienă individuală (periuţe de dinţi, piepteni, agrafe, bigudiuri, pensete, aparate de ras manuale sau electrice şi alte articole destinate îngrijirii corpului).
4. Articole de parfumerie şi cosmetică.
5. Mărfuri textile (ţesături din bumbac şi tip bumbac, in şi tip in, lînă şi tip lînă, mătase şi tip mătase, panglici, bandă de bordură etc.).
6. Cabluri (conducte electrice, cabluri, şnururi).
7. Materiale de construcţie şi de finisare, alte mărfuri comercializate la metraj (linoleum, peliculă, mochetă etc.).
8. Produse şi materiale din mase polimerice ce au contact cu produsele alimentare, inclusiv cele jetabile (veselă şi accesorii pentru servitul mesei şi bucătărie), ambalaje, articole pentru păstrarea şi transportarea alimentelor (canistre, bidoane, butelii, butoaie).
9. Produse chimice de uz casnic, pesticide şi preparate agrochimice.
10. Mobilă de menire socială (garnituri şi seturi).
11. Autoturisme şi articole moto-velo, remorci şi agregate, mijloace mobile pentru mica mecanizare a lucrărilor agricole, nave pentru plimbări şi alte mijloace de transport naval de menire socială.
12. Mărfuri tehnice complexe de uz casnic pentru care sînt stabilite termene de garanţie (aparate electrocasnice, aparate radioelectronice, aparate de calcul şi multiplicare, articole foto-chino, aparate de telefon (fixe şi mobile) şi de faximil, instrumente muzicale electrice, echipamente şi utilaje ce funcţionează cu gaze şi dispozitivele acestora).
13. Articole pentru profilaxia şi tratamentul unor boli în condiţii de domiciliu (articole pentru ocrotirea sănătăţii publice şi pentru igienă din metal, cauciuc, textile şi alte materiale, instrumente, dispozitive şi aparate medicale, remedii pentru igiena cavităţii bucale, lentile pentru ochelari, articole pentru îngrijirea copiilor, preparate farmaceutice).
14. Jucării.
- FOLOSIREA COOKIE-URILOR
13.1. Vânzatorul are dreptul de a utiliza metoda “cookies”. Noi folosim “cookies” pentru a colecta anumite informatii despre Client si pentru a urmări vizitele site-ul nostru. Site-urile folosesc des aceasta metoda pentru a imbunătăți identificarea utilizatorilor lor.” Cookies “reprezintă o cantitate mică de informație, care este trimisă de browser-ul Clientului si se depoziteaza pe hard disc-ul dispozitivului. Acestea se transmit în momentul cînd Clientul viziteaza site-ul nostru. Dacă Clientul nu elimina “cookies”, de fiecare data când utilizeaza același dispozitiv pentru a accesa site-ul nostru, serverul va fi anunțat de vizita sa, iar noi putem colecta informații statistice despre activitațile Clientului pe site.
- LITIGII
14.1. Contractul este supus legii Republicii Moldova. Eventualele litigii apărute între Smart Click SRL si Client se vor rezolva pe cale amiabilă, sens in care partea nemulțumită va transmite, în prealabil, o notificare, printr-un mijloc de comunicare apt să facă dovada recepționării de catre cealaltă parte, în cazul în care aceasta nu va fi posibilă, litigiile vor fi soluționate de instanțele judecătorești competente.
- DISPOZIȚII FINALE
15.1. Daca oricare dintre clauzele de mai sus va fi gasită nula sau nevalidă, acest fapt nu va afecta valabilitatea celorlalte clauze.
Actualizat la data de 01.03.21. Smart Click SRL – mobilamoldova.md